Accountant-Cashier
Location: Baku, Azerbaijan
Responsibilities:
- Process payments in cash, bank accounts, and other payment methods.
- Provide payment orders and documents to counterparties.
- Reconcile bank account balance and cash balance at the beginning and end of reporting period.
- Ensure all transactions are properly recorded and documented in accounting system.
- Assist in preparing cash payment plan.
- Handle petty cash disbursement, review documents, and maintain records.
- Collaborate with management, colleagues, and other departments to resolve bank-related issues.
- Collaborate closely with accounting team for accurate data and reporting;
- Work with department (Construction, O&M and Business Development) to align payment plan, payment orders, reconciliation, etc.;
- Coordinate with the management and headquarter to provide bank-related date and support decision-making.
- Collaborate with external auditors for bank account balance reviews and audit confirmations;
- Communicate with related parties regarding loan repayment, cash flow, etc.
- Support senior accountant in preparing accurate and timely financial statements in accordance with local and International accounting standards;
- Support senior accountant in providing financial information and conducting financial analysis and commentary for submission to headquarter and management;
Requirements:
- Bachelor’s degree in Finance, Accounting, Economics, or a related field.
- Mathematic skills and attention to details;
- Accounting-related professional certificate as a plus.
- 1-3 years of experience in cashier;
- Experience in accounting and budgeting is preferred.
- Proficiency in banking software and accounting software;
- Strong analytical and problem-solving skills;
- Knowledge of banking, bank guarantee, cash management, etc.
- Effective communication skills, clear and effective communication,
- Fluency in Azerbaijani language and English, both written and verbal;
- Teamwork skills to work effectively with colleagues from different departments;
- Critical thinking to evaluate financial data;
- Time management to manage multiple tasks and meeting deadlines;
- Attention to details to ensure accuracy in financial reporting
If you are interested in this vacancy, please send your resume in English to the e-mail address in the Apply for job button.
Mühasib-kassir
İş yeri: Bakı, Azərbaycan
Vəzifə öhdəlikləri:
- Nəğd pul, bank hesabları və digər ödəniş üsulları ilə ödənişlərin həyata keçirilməsi.
- Qarşı tərəflərə ödəniş tapşırıqları və sənədlərin təqdim edilməsi.
- Hesabat dövrünün əvvəlində və sonunda bank hesabı və nəğd pul qalığının qarşılaşdırılması.
- Bütün əməliyyatların mühasibat sistemində düzgün qeyd olunmasını və sənədləşdirilməsini təmin etmək.
- Nəğd pul ödəniş planının hazırlanmasında iştirak etmək.
- Xırda nəğd vəsaitlərin verilməsini həyata keçirmək, sənədləri yoxlamaq və müvafiq qeydləri aparmaq.
- Bankla bağlı məsələlərin həlli üçün rəhbərlik, əməkdaşlar və digər şöbələrlə əməkdaşlıq etmək.
- Dəqiq məlumatların və hesabatların hazırlanması üçün mühasibatlıq komandası ilə sıx əməkdaşlıq etmək.
- Ödəniş planı, ödəniş tapşırıqları, uzlaşdırma və s. üzrə Tikinti, Əməliyyat və Biznesin İnkişafı şöbələri ilə birgə işləmək.
- Bankla bağlı məlumatların təmin edilməsi və qərarların qəbulunu dəstəkləmək üçün rəhbərlik və baş ofislə əlaqələndirmə aparmaq.
- Bank hesab qalığına dair yoxlamalar və audit təsdiqləri üçün xarici auditorlarla əməkdaşlıq etmək.
- Kreditlərin qaytarılması, pul axını və s. məsələlərlə bağlı müvafiq tərəflərlə ünsiyyət qurmaq.
Tələblər:
- Maliyyə, Mühasibatlıq, İqtisadiyyat və ya əlaqəli sahədə bakalavr dərəcəsi.
- Riyazi bacarıqlar və detallara diqqət.
- Mühasibatlıqla bağlı peşəkar sertifikat üstünlükdür.
- 1-3 il kassir kimi iş təcrübəsi.
- Mühasibat və büdcə planlaşdırılması sahəsində təcrübə üstünlükdür.
- Bank proqramları və mühasibat proqramlarında bacarıq.
- Güclü analitik və problemlərin həlli bacarıqları.
- Bank işi, bank zəmanəti, nəğd pulun idarə edilməsi üzrə biliklər.
- Effektiv ünsiyyət bacarığı, aydın və səmərəli ünsiyyət.
- Azərbaycan və İngilis dillərində səlis yazılı və şifahi biliklər.
- Müxtəlif şöbələrdən olan əməkdaşlarla effektiv işləmək bacarığı.
- Maliyyə məlumatlarını qiymətləndirmək üçün tənqidi düşüncə.
- Müxtəlif tapşırıqları idarə etmək və son tarixlərə əməl etmək üçün zamanın idarə olunması bacarığı.
- Maliyyə hesabatlarında dəqiqliyin təmin olunması üçün detallara diqqət.
Müraciət üçün: Əgər bu vakansiya sizin üçün maraqlıdırsa, CV-nizi ingilis dilində qeyd olunan elektron poçt ünvanına göndərin.