Alman - Azərbaycan Xarici Ticarət Palatası



Şirkət haqqında:


Alman-Azərbaycan Xarici Ticarət Palatası (AHK Azərbaycan) 2012-ci ildən etibarən Alman iqtisadiyyatının Azərbaycanda rəsmi nümayəndəliyi olaraq, şirkətlərə bazar və biznes araşdırmaları ilə bağlı məlumat və dəstək verir. AHK Azərbaycan 1999-cu ildə təsis olunan Alman-Azərbaycan İqtisadi İttifaqından (DAWF) yaradılmışdır. 180-dən artıq üzv şirkəti ilə (iyul 2024-cü il tarixinə istinadən) AHK Azərbaycan Avropanın Azərbaycandakı ən güclü iqtisadi assosiasiyasıdır.


Müasir konsaltinq şirkəti olaraq, AHK Azərbaycan bazar və müştəri-yönümlü xidmətləri vasitəsilə Alman və Azərbaycan şirkətlərinin bazar üzrə maraqlarını dəstəkləyir. AHK Azərbaycan tərəfindən təklif olunan xidmətlər çeşidi, əməkdaşlıq tərəfdaşlarının vasitəçiliyindən, eləcə də bazara giriş ilə bağlı məsləhətlərdən tutmuş yerli biznes iştirakının təşkilinə qədər genişlənir.


Əlaqə vasitələri:




Contracts and Documentation Specialist

Position Overview

We are looking for a detail-oriented and responsible Contracts and Documentation Specialist to join our Business Services Department. The selected candidate will be responsible for preparing contracts, invoices, and acceptance acts in a timely and professional manner, ensuring that all documentation meets internal standards and legal requirements.

Key Responsibilities:

  • Prepare contractsinvoices, and acceptance acts with customers/suppliers related to business services, projects activities and membership;
  • Ensure that contracts and other legal documents comply with internal standards and legal requirements;
  • Coordinate the approval and signature process of prepared documents with relevant parties;
  • Properly archive contracts and related documents both electronically and in hard copy;
  • Registration of all contracts in system;
  • Work in coordination with employees of the business service, finance and admin departments to support documentation processes for delivered and purchased services;
  • Collect and provide necessary information for internal documentation and reporting purposes.

Required Qualifications and Skills:

  • University degree in Law, Finance, Management, or another relevant field;
  • At least 1–2 years of experience working with contracts and commercial documentation;
  • Excellent written and verbal communication skills in Azerbaijani; proficiency in English; 
  • Proficient in Microsoft Office programs, especially Word and Excel;
  • Strong attention to detail, sense of responsibility, and organizational skills;
  • Ability to work in a team and manage multiple tasks simultaneously;
  • Ability to understand the content of legal documents and draft them correctly.

Application Process:

Interested candidates are invited to submit the following documents by email to the e-mail address in the Apply for job button:

  • CV (in PDF format)
  • short motivation letter (max. 1 page), outlining your relevant experience and why you are interested in this position

Note: Only shortlisted candidates will be contacted for an interview.

  • Bizi izləyin:

İş üçün müraciət edin



Alman - Azərbaycan Xarici Ticarət Palatası



Şirkət haqqında:


Alman-Azərbaycan Xarici Ticarət Palatası (AHK Azərbaycan) 2012-ci ildən etibarən Alman iqtisadiyyatının Azərbaycanda rəsmi nümayəndəliyi olaraq, şirkətlərə bazar və biznes araşdırmaları ilə bağlı məlumat və dəstək verir. AHK Azərbaycan 1999-cu ildə təsis olunan Alman-Azərbaycan İqtisadi İttifaqından (DAWF) yaradılmışdır. 180-dən artıq üzv şirkəti ilə (iyul 2024-cü il tarixinə istinadən) AHK Azərbaycan Avropanın Azərbaycandakı ən güclü iqtisadi assosiasiyasıdır.


Müasir konsaltinq şirkəti olaraq, AHK Azərbaycan bazar və müştəri-yönümlü xidmətləri vasitəsilə Alman və Azərbaycan şirkətlərinin bazar üzrə maraqlarını dəstəkləyir. AHK Azərbaycan tərəfindən təklif olunan xidmətlər çeşidi, əməkdaşlıq tərəfdaşlarının vasitəçiliyindən, eləcə də bazara giriş ilə bağlı məsləhətlərdən tutmuş yerli biznes iştirakının təşkilinə qədər genişlənir.


Əlaqə vasitələri:




Contracts and Documentation Specialist

Position Overview

We are looking for a detail-oriented and responsible Contracts and Documentation Specialist to join our Business Services Department. The selected candidate will be responsible for preparing contracts, invoices, and acceptance acts in a timely and professional manner, ensuring that all documentation meets internal standards and legal requirements.

Key Responsibilities:

  • Prepare contractsinvoices, and acceptance acts with customers/suppliers related to business services, projects activities and membership;
  • Ensure that contracts and other legal documents comply with internal standards and legal requirements;
  • Coordinate the approval and signature process of prepared documents with relevant parties;
  • Properly archive contracts and related documents both electronically and in hard copy;
  • Registration of all contracts in system;
  • Work in coordination with employees of the business service, finance and admin departments to support documentation processes for delivered and purchased services;
  • Collect and provide necessary information for internal documentation and reporting purposes.

Required Qualifications and Skills:

  • University degree in Law, Finance, Management, or another relevant field;
  • At least 1–2 years of experience working with contracts and commercial documentation;
  • Excellent written and verbal communication skills in Azerbaijani; proficiency in English; 
  • Proficient in Microsoft Office programs, especially Word and Excel;
  • Strong attention to detail, sense of responsibility, and organizational skills;
  • Ability to work in a team and manage multiple tasks simultaneously;
  • Ability to understand the content of legal documents and draft them correctly.

Application Process:

Interested candidates are invited to submit the following documents by email to the e-mail address in the Apply for job button:

  • CV (in PDF format)
  • short motivation letter (max. 1 page), outlining your relevant experience and why you are interested in this position

Note: Only shortlisted candidates will be contacted for an interview.

  • Bizi izləyin:

İş üçün müraciət edin



Xəyalındakı işi umano.az ilə tap